2012年8月17日 星期五

QR CODE INACZEJ – KREATYWNE POMYSŁY, CZĘŚĆ 2

Share it Please
Już w pierwszej części naszego artykułu, widzieliśmy w jaki sposób koreański Emart i Guinnes w kreatywny sposób wykorzystują QR Code, tym razem zaprezentujemy wam kody QR  w  jeszcze innym wydaniu. Rozpoczynamy odliczanie od numer 3, ponieważ w pierwszej części naszego tekstu, poprzednim razem przedstawiliśmy już wam numery 1 i 2.

3. Mercedes-Benz QR Prototyp

Kiedy zobaczymy samochód Mercedes-Benz jadący po ulicy, dosłownie wypełniony kodami QR , zgaduję, że wielu z nas będzie zainteresowanych w wyciągnięciu swojego smartfona i w zeskanowaniu intrygującego kodu, po to by dowiedzieć się, jaką historię kryje w sobie ten Mercedes, w całości obklejony naklejkami QR.



http://www.youtube.com/watch?v=exLnq-UtO1U

4. WWF - kod QR na zamarzniętej rzece

Holenderski WWF, w celu zaangażowania ludzi w problem globalnego ocieplenia, stworzył kod QR na bardzo specyficznym materiale. Ten wyjątkowy kod na pewno będzie stawał się coraz jaśniejszy, podczas gdy lód będzie powoli topniał. Kiedy zeskanujesz QR kod umieszczony na zamarzniętej rzece, znajdziesz się na stronie WWF, gdzie zostały wymienione wszelkie zagrożenia związane z globalnym ociepleniem. Ważnym przesłaniem płynącym z niecodziennej reklamy WWF jest to, że dobre pomysły, w większości nic nas nie kosztują - nie istnieje bowiem prawo zakazujące umieszczania tego typu reklam na rzekach Amsterdamu!



5. Wolkswagen - kod QR na skrzyniach z pomarańczami

W mieście Meksyk, można znaleźć kilka osób, które zaczynają pracę o 4 rano, po to by zamontować olbrzymią konstrukcję złożoną ze skrzynek z pomarańczami, na której widnieje ogromny kod QR. Jednakże, po tak ciężkiej pracy.... wszystko znika. Dlaczego tak się dzieje? Musicie zeskanować kod, albo zobaczyć filmik poniżej, żeby dowiedzieć się o co chodzi.



http://www.youtube.com/watch?v=hS17G_8UjCU

6. Koreański supermarket Home Plus - kod QR

Wszystkie większe azjatyckie miasta są zawsze (zazwyczaj) tłoczne i pełne ludzi dojeżdżających do pracy, a kiedy miasto jest takie zajęte, jak można rozreklamować swoje sklepy? Ze względu na specyfikę azjatyckich miast, koreańska sieć supermarketów Home Plus, przeniosła swój sklep na stację metra. Wszystko co musisz zrobić, to zeskanować w oczekiwaniu na pociąg artykuły spożywcze, które zostaną dostarczone do twojego miejsca zamieszkania, a ty tym samym zyskujesz czas na spotkania z przyjaciółmi. To fantastyczny pomysł ! Ludzie nie muszą poświęcać specjalnie czasu na zakupy, wykorzystując minuty, które spędzają na oczekiwaniu na metro. To sprawny i dobrze pomyślany biznes. A dzięki temu pomysłowi, sieć Home Plus rozrasta się bez konieczności rozbudowy sklepu. Cóż mogę powiedzieć, kocham skuteczny i niezwykle wydajny azjatycki biznes, który z powodzeniem odnajduje się w zatłoczonych miastach. Oglądnijcie wideo poniżej i zobaczcie jak to działa.





http://www.youtube.com/watch?v=nJVoYsBym88

7. Katalońskie Państwowe Koleje - hiszpański sposób na QR code

Katalońskie Państwowe Koleje chcą zachęcić Hiszpanów do czytania, dlatego też wykorzystały kod QR, do promocji książki. Ta reklama także została umieszczona na stacji metra, gdzie można wykorzystać czas poświęcony oczekiwaniu na pociąg na czytanie, bowiem skanując kod, otrzymujemy dostęp do pierwszego rozdziału z książki. To rozwiązanie, dzięki któremu wygrywają obie strony.



Teraz, po obejrzeniu tylu przykładu kreatywnego wykorzystania kodów QR, chyba nie macie wątpliwości, że zmobilizowanie ludzi do działania z wykorzystaniem jedynie chwili ich wolnego czasu, może mieć zbawienne skutki na prowadzoną działalność. Tak naprawdę kluczem do sukcesu jest kreatywność, a nie nowe technologie, których większość z nas i tak nie potrafi używać.

via: tunaman

沒有留言:

張貼留言

追蹤者

Our Location

Follow The Author